Fitness  
 
Regelmatig fitness zorgt ervoor dat de spieren meer tonus (spanning) krijgen waardoor het fysiek er beter en strakker uit gaat zien. Eenvoudig gezegd, door het trainen met weerstand neemt het spiervolume toe waardoor de huid strakker wordt.

Een fitness training welke je regelmatig uitvoert heeft nog een positief effect op het lichaam, het spiervolume neemt toe waardoor er ook in rust een hogere energie verbruik is (er wordt meer verbrandt), de vormen worden strakker, je ontwikkelt meer kracht en de spierconditie neemt toe.

In een krachthonk met de nieuwste apparatuur traint u uw borst, armen, been- en buikspieren. Deze mix van oefeningen stelt u in staat om actief aan je lichaam en conditie te werken. Een andere mogelijkheid is om een specifiek programma dat voor u is samengesteld te volgen.
 
Bij een cardio training wordt uitgegaan van een training waarbij de activiteit langer dan 20 minuten wordt uitgevoerd en het aantal hartslagen per minuut toeneemt. Een cardio training heeft als gevolg dat de conditie van hart en longen toeneemt en de vetverbranding tijdens de training geactiveerd wordt.

Na minimaal 20 minuten op een constant tempo en verhoogde hartslag gaat het lichaam de vetten gebruiken als belangrijkste energieleverancier. Een cardio training op apparatuur wordt het meeste gebruikt om vetverlies te bewerkstelligen, daarnaast zijn aerobics, step en ook echte fatburners. Voor mensen met een matige conditie die voorzichtig willen beginnen, is cardio-fitness ideaal. Ook topsporters kunnen door registratie van hun hartslag precies afgepast hun trainingsarbeid doseren.

 
Met cardiofitness wordt gebruikt gemaakt van speciale - op cardiotraining - gerichte apparatuur zoals de loopband, de stepmachine, het roei-apparaat en de fiets. Cardiofitness kan gecombineerd worden met spierversterkende fitness.

Je ontwikkelt meer kracht en de spierconditie neemt toe.
 
Trainingstijden:

Maandag:

(cardio)fitness 17.00 20.00 uur Vrij trainen
(cardio)fitness 20.00 21.00 uur Damesgroep Begeleiding

Dinsdag:

(cardio)fitness 17.00 20.00 uur Vrij trainen Begeleiding
(cardio)fitness 20.00 21.00 uur Heren/Damesgroep Begeleiding

Woensdag:

(cardio)fitness 17.00 20.00 uur Vrij trainen Begeleiding
(cardio)fitness 20.00 21.00 uur Damesgroep Begeleiding

Donderdag:

(cardio)fitness 16.30 18.30 uur Vrij trainen Begeleiding
(cardio)fitness 18.30 19.30 uur Damesgroep Begeleiding
(cardio)fitness 20.00 21.00 uur Herengroep Begeleiding

Vrijdag:

(cardio)fitness 17.30 19.00 uur Vrij trainen Begeleiding
(cardio)fitness 19.00 20.00 uur Heren/Damesgroep Begeleiding

 
Print deze pagina

Top